شرایط قرنطینه ای واردات برگ خشک پونه کوهی از کشور ترکیه

شرایط قرنطینه ای واردات برگ خشک پونه کوهی (oregano) Origanum vulgare جهت مصرف خوراکی از کشور ترکیه

1- اخذ گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت کشاورزی کشور مبداء تولید و یا ارگان رسمی دولتی مسئول صدور گواهی بهداشت گیاهی در کشور مبداٴ تولید کالا.
2- انجام ضدعفونی محموله قبل از بسته بندی با هوای گرم با دمای حداقل 85 درجه سانتیگراد به مدت حداقل 8 ساعت در کشور مبداء تولید و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت گیاهی مربوطه.
توجه:
الف:ارائه پرینت ترموگراف ممهور به مهر قرنطینه کشور ترکیه به کارشناسان قرنطینه مستقر در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده الزامی است .
ب: در صورتی که محموله به روش Maba therm system بسته بندی شده باشد و این موضوع در گواهی بهداشت گیاهی مربوطه تایید شده باشد نیاز به انجام ضد عفونی ندارد.
3- محموله بایستی عاری از خاک، بقایای گیاهی، بذور علف های هرز و حشرات زنده باشد ودر بسته بندی های مناسب بسته بندی شده باشد .
4- ارائه اصل گواهی بهداشت گیاهی منطبق با شرایط اعلامی و سایر مدارک لازم به کارشناسان قرنطینه گیاهی در هنگام بازدید محموله در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده الزامی است و در غیر این صورت مسئولیت عواقب مترتبه به عهده واردکننده خواهد بود.
5- پاساوان محموله به گمرکات داخلی صرفا بعد از بررسی و تایید اصل مدارک مورد نیاز در مرز ورودی مجاز خواهد بود
6- باتوجه به عدم امکان ضدعفونی وکنترل کامل عوامل خسارتزای قرنطینه ای در مبادی ورودی ، در صورت آلودگی محموله به عوامل خسارتزای قرنطینه ای و نیز عدم درج عوامل خسارتزای قید شده در بند یک این شرایط در قسمت AD (توضیحات اضافی) گواهی بهداشت گیاهی مربوطه محموله عودت یا امحاء خواهد شد.
7- در صورتیـــکه محموله از طریق کشور ثالثی غیر از کشور اصلی محل تولید کالا صادر شده باشد، محموله باید دارای گواهی بهداشت گیاهی صدور مجدد(Re- Export) از ارگان ذیربط کشور ثالث و کپی گواهی بهداشت گیاهی صادره از کشور مبداء تولید ممهور به مهر قرنطینه کشور ثالث را به همراه داشته باشد.

تذکر: شرایط اعلام شده برطبق مفاد ماده (11) قانون حفظ نباتات و در رابطه با مسائل قرنطینه گیاهی صادر شده و وارد کننده موظف به رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به واردات می باشد.