گفتگو

سوالات و مشکلات ورود پته در سامانه انبار گمرک

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  
  • پته هایی که  به مقصد انبار من ثبت شده به خط مسئول انبار پیامک نمی شود.علت چیست؟

پته های ثبت شده به مقصد هر انبار، در “کارتابل انبارداری” قرار داده شده است. با راه اندازی این کارتابل شماره پته ها دیگر به صورت پیامک اطلاع رسانی نمی شود.برای مشاهده ی پته ها بازه ی زمانی کارتابل را که در قسمت بالای صفحه قرار دارد تغییر دهید تا پته ها با توجه به زمان خروج بار از گمرک نمایش داده شوند.

  • چه زمان باید ثبت ورود پته ها را در سامانه انجام دهم؟

پس از رسیدن بار و تخلیه کامل آن در انبار باید ورود پته انجام گیرد و وصول آن اعلام گردد.

  • چه مدت برای ثبت پته ها در سامانه مهلت دارم؟

از زمان خروج پته از گمرک، انبار 6 روز برای ثبت و اعلام وصول پته مهلت دارد.در صورتی که پته ای در این باره زمانی به انبار نرسید باید از منوی”اعلام عدم پذیرش پته گمرکی” پته مورد نظر را عدم پذیرش نمایید.

  • در صورتی که ظرف مدت 6 روز پته ها را اعلام وصول نکنم چه پیامدی دارد؟

درصورتی که ظرف مدت 6 روز از خروج پته از گمرک نسبت به تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل اقدام نکنید شناسه انبار شما غیرفعال گشته و امکان انتخاب انبار شما به عنوان مقصد در سامانه گمرک امکان پذیر نخواهد بود
تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل به دو صورت امکان پذیر است:
– در صورتی که بار به انبار رسیده باشد باید از طریق منوی “ورود پته” اعلام وصول پته  را انجام دهید 
-در غیر اینصورت باید آن را از طریق منوی” اعلام عدم پذیرش پته گمرکی ” عدم پذیرش نمایید. 

  • بار به انبار رسیده اما پته ای در کارتابل انبارداری قرار ندارد تا اعلام وصول آن را انجام دهم،علت چیست؟ چگونه پته ها را اعلام وصول نمایم تا برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نشود؟
در صورتی که باری به انبار رسیده اما پته ی آن در کارتابل انبارداری قرار ندارد به این معناست که یا در سامانه ی گمرک برای پته مقصدی تعیین نشده و یا مقصد آن انبار دیگه ای تعیین شده است که در هر دو حالت شما نمی توانید پته ای که در کارتابلتان قرار ندارد را “اعلام وصول” و یا “عدم پذیرش” نمایید بنابراین برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته برای تعیین وضعیت در کارتابل وجود ندارد.
  • چون پته ظرف مدت 6 روز به انبار نرسیده بود آن را عدم پذیرش کردم اما اکنون بار به انبار رسیده، چگونه باید پته را ثبت کنم؟

وارد منوی”اعلام عدم پذیرش پته گمرکی” شده و پته ی مورد نظر را از طریق کلید”اعلام پذیرش” در ستون تغییر وضعیت پذیرش کرده و سپس از منوی” ورود پته” پته را ثبت نمایید.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام” انباردارمحترم بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ی گمرک، برای پته ی مورد نظر وکالت از طرف صاحب کالا به انبار شما داده نشده است، لطفا وکالت را در سامانه EPL  بررسی نمایید” مواجه می شودم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ثبت پته بدین معناست که مقصد این پته در گمرک، انبار دیگری ثبت شده و و شما سعی دارید آن را در انباری غیر از انبار مقصد ورود بزنید. تنها مرجع معتبر برای اطلاع از پته هایی که به مقصد انبار شما ثبت شده،”کارتابل انبارداری” شماست.هنگام دریافت این پیغام،پس از بررسی کارتابل متوجه خواهید شد که شماره پته ای که سعی دارید آن را ورود بزنید در کارتابل تان وجود ندارد.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام” خطای 4002:پته ای با این مشخصات وجود ندارد” مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی ورودی اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • منظور از صاحب کالا هنگام ثبت پته دقیقا چه کسی است و کد ملی وی را از کجا بدست بیاوریم؟
منظور از صاحب کالا فردی است که پته ی گمرکی به نام وی می باشد.شما می توانید مشخصات کامل پته از جمله کد ملی صاحب کالای آن را در کارتابل انبارداری ببینید.
  • باری را از انباری به انبار خود منتقل کردم و انبار مبدا پرینت پته ای را  در اختیار من قرار داده است.برای ورود پته باید پته گمرکی را وارد نمایم؟

خیر.برای ورود پته بین انباری باید پته با فرمتuwi  را وارد کنید. همچنین پته های بین انباری نیز مانند پته های گمرکی در کارتابل انبارداری قرار می گیرند.توجه کنید پته با فرمتuwp پته بین انباری نیست و امکان ثبت چنین پته ای در انبار وجود ندارد. 

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام” خطای 5001:پته ی بین انباری مورد نظر به مقصد انبار شما نمی باشد.” مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،مقصد پته بین انباری جای دیگه ای ثبت شده است. کارتابل انبارداری را بررسی نمایید. در صورتی که پته بین انباری به مقصد شما ثبت شده باشد باید درکارتابل انبارداری موجود باشد.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام” خطای 6001:هیچ پته ای با این سریال یافت نشد” مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی بین انباری اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • هنگام ثبت پته با پیغام  “90001: مجموع وزن های وارد شده با وزن کل پته برابر نیست.وزن قلم کالاها را با توجه به وزن خالص پته تفکیک کنید ” مواجه شدم. راه حل چیست؟

 وزن قلم کالا ها قابل ویرایش هستند. مجموع وزن  قلم کالا ها را  به وزن خالص پته برسانید.در صورت وجود اختلاف زیاد در وزن ها مورد را از گمرک پیگیری نمایید.


   
نقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام واحترام بنده نمیتونم شماره پته رو از سیستم بگیرم که در انبار وارد کنم لطفا طیقه دریافت شماره پته رو بفرمایید با تشکر


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام در صورتیکه باری ظن به قاچا ق باشد تا تکلیف نهایی ان برای انکه مابقی بارهای موجد در گمرک خروج شود برای ثبت پته بار توقیف شده چ راهکاری وجود دارد ایا انبارهای تملیکی شناسه ارند که به مقصد ان ثبت بشه یا راه حل دیگری وجود دارد


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام. بله دارند.
مقصد پته به شناسه ی اموال تملیکی تغییر داده میشه و تو این انبار ورود میخوره .


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام و خسته نباشید.من به اشتباه پته ای را صادر و تمام موجودیه انبار از این کالا را خارج کردم که به اشتباه انجام شده چه راهی برای بازگشت یا ابطال پته دارم؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام . من پس از ترخیص شماره شناسه انبارم را اعلام کردم و برای بت رسید پته ها به سامانه مراجعه کردم ولی بعد از ورود در سامانه فقط قسمت ثبت فاکتور موجود بود و کارتابل انبارداری برای ثبت وصول موجود نیست .حالا برای ثبت شناسه در ترخیص جدید میگه باید قبلی ها وصول بشه تا اجازه داده شود . لطفا راهنمایی کنید . ممنون


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام.من یه مشکل عجیب دارم.یکی از پته ها اطلاعات کالا و کانتینر نداره..جلوی این سمت هیچی ثبت نشده..و عجیب تر اینکه موقع ثبت خطای 90001 میده که مربوط به وزن قلم کالاها هست رو میده..
لطفا” راهنمایی بفرمائید


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام و درود بر شما
ما کالایی از گمرک ورود به انبار خورده و به شکل خرده در حال اجرا به عنوان نمونه در کارخانه ها هستیم.
الان موجودی انبار ما 910 کیلیو نشان میدهد در حالیکه 30 کیلو 30 کیلو به مشتریان مختلف ارائه کردیم برای همه این نمونه ها هم مستندات داریم. آیا این مغایرت ایجاد مشکلی مینماید؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

جواب مهرزاد توکلی
با سلام
اگر برای کالای خروجی پته خروجی صادر کرده باشید خیر مشکلی بوجود نمی آید. شما می توانید یک محموله پته ورودی را به دفعات پته خروجی برای آن صادر نمایید.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام
برای من پیامک های اطلاعات پته ای ارسال می شود که بنده انجام نداده ام. کمی نگران شدم. اگر میشه راهنمایی بفرمایید اینها به چه دلیل هستش و آیا باید برم پیگیری کنم؟
خیلی خیلی ممنون میشم اگر جوابمو بدید.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام وقت بخیر
ما قصد داشتیم باری رو به انبار خارج از شهر بفرستیم ازپته خروج کالا از انبار شهری استفاده کردیم و بیجک UWI گرفتیم آیا این بیجک درست هست؟ اگر نه چطور می شود آن را ابطال کرد و به موجودی انبار برگرداند و از چه منویی بجای آن برای صدور به انبار خارج شهر استفاده کنیم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام
برای من پیامک های اطلاعات پته ای ارسال می شود که بنده انجام نداده ام. کمی نگران شدم. اگر میشه راهنمایی بفرمایید اینها به چه دلیل هستش و آیا باید برم پیگیری کنم؟
خیلی خیلی ممنون میشم اگر جوابمو بدید.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام اگر پته رو اعلامیه ورودش به انبار رو ثبت کنیم میشود باطل کرد اعلامیه وصول رو من چطوری این مشکل رو حلش کنم؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام. به اشتباه واحد انبار خود را حذف کردم باید چکار کنم؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلانبار به گمرک به منظور انبار مقصد معرفی شده ،
قرار بوده امروز راه بیوفته که فردا برسه ولی اشتباها امروز ورود به انبار زده شده .
راهی هست برای کنسل کردن ورود به انبار در سامانه ؟


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 1 / 2

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد