شرایط قرنطینه ای واردات بذور بدون پوشش بامیه هلند

شرایط قرنطینه ای واردات بذور بدون پوشش بامیه ( Abelmoschus esculentus ) در انواع بسته بندی غیر از قوطی و واکیوم جهت کاشت از کشور هلند

1- اخذ گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت کشاورزی کشور مبداٴ و یا ارگان رسمی دولتی مسئول صدور گواهی بهداشت گیاهی در کشور مبداٴ تولید کالا.
2- ضد عفونی بذور بدون پوشش با قارچکش مناسب و سپس ضدعفونی با گاز فسفین با دز 1 – 5/1
گرم در متر مکعب در دمای بالاتر از °c15 به مدت یک هفته در شرایط اتمسفریک (NAP) در کشور مبداٴ و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت مربوطه.
3- محموله بایستی عاری از خاک، بقایای گیاهی، بذور علف های هرز، حشرات زنده و علائم بیماری ها باشد.
4- هر بخش از محموله باید دارای بسته بندی مناسب بوده و دارای برچسبی(Label) باشد که بطور واضح نام علمی گیاه (جنس و گونه) بر روی آن درج شده باشد.
5- چنانچه محموله در نتیجه بازرسی آلوده به عوامل خسارت زا تشخیص داده شود در صورتی که بتوان به تشخیص مامور قرنطینه با رعایت ضوابط مربوطه، آلودگی را از بین برد، محموله به هزینه صاحب کالا ضدعفونی می شود و در غیر این صورت، محموله عودت یاامحاء خواهد شد. (توضیحا چنانچه آلودگی قرنطینه ای مشاهده شود مطابق ضوابط بین المللی کالا عودت یا امحاء میگردد .)
6- ارائه اصل گواهی بهداشت گیاهی منطبق با شرایط اعلامی و سایر مدارک لازم به کارشناسان قرنطینه گیاهی در هنگام بازدید محموله در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده الزامی است و در غیر این صورت مسئولیت عواقب مترتبه به عهده واردکننده خواهد بود.
7- پاساوان محموله به گمرکات داخلی صرفاً بعد از بررسی و تایید اصل مدارک مورد نیاز در مرز ورودی مجاز خواهد بود.
8- در صورتیـــکه محموله از طریق کشور ثالثی غیر از کشور اصلی محل تولید کالا صادر شده باشد، محموله باید دارای گواهی بهداشت گیاهی صدور مجدد(Re- Export) از ارگان ذیربط کشور ثالث و کپی گواهی بهداشت گیاهی صادره از کشور مبداء تولید ممهور به مهر قرنطینه کشور ثالث را به همراه داشته باشد.

تذکر: شرایط اعلام شده برطبق مفاد ماده (11) قانون حفظ نباتات و در خصوص با مسائل قرنطینه گیاهی صادر شده و وارد کننده موظف به رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به واردات می باشد