شرایط صدور پسته

۲۲۹۱۷۶/۱۹۸۴۸۸/۷۴۷/۵۳۰/۷۱/۳۷۲ تاریخ
بسمه تعالی
۳۷۲/۷۱/۵۳۰/۷۴۷/۱۹۸۴۸۸/۲۲۹۱۷۶
ناظرین محترم گمرکات استانها
مدیران کل و مدیران محترم گمرکات اجرایی مستقل

باسلام و احترام
به پیوست تصویر نامه شماره ۸۲۰/۲۰۸۳۰-۳/۱۰/۹۰ دفتر محترم امور میوه ها معاونت امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی به همراه صورتجلسه هفتمین نشست ستاد عالی پسته درخصوص شرایط صدور پسته به کشورهای غیر اروپائی و اتحادیه اروپا ارسال و اعلام می گردد.
۱-اخذ گواهی استاندارد فیزیکی طبق قوانین استاندارد برای کلیه کشورها اجباری می باشد و جهت اخذ این گواهی نیز می توان از آزمایشگاههای مستقر در گمرکات کشور استفاده نمود
۲-اخذ گواهی آفلاتوکسین برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجباری می باشد .
۳-برای سایر کشورها که حد مجاز آفلاتوکسین برای واردات پسته نداشته و یا درخواست چنین گواهی را نداشته باشند اخذ گواهی آفلاتوکسین اجباری نبوده و منعی برای صادرات پسته وجود ندارد همچنین در مورد سایر کشورهای غیر اروپائی در صورت درخواست صادرکننده و طبق مقررات فائو گواهی آفلاتوکسین صادر می شود .
لازم به ذکر است مصوبه مزبور تا تاریخ ۲۵/۷/۹۱ دارای اعتبار است و بر اساس بخشنامه شماره ۷۹۲۳۶/۳۰۲۲۸۰/۷۳۰/۱۵/۷۱/۸۶ -۸/۴/۸۸ این دفتر تشریفات صادرات پسته صرفاً می بایست از گمرکات تخصصی معین شده انجام گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات مقتضی با رعایت سایر تشریفات و مقررات گمرکی صورت پذیرد و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.
حسن علیدوستی