واردات کالا و کالا – خدمت ازطریق ثبت سفارش برات اسنادی دیداری – مدت دار

واردات کالا و کالا – خدمت از طریق ثبت سفارش برات اسنادی با رعایت ضوابط زیر بلامانع است :
۱- انجام مراحل ثبت سفارش همانند گشایش اعتباراسناد ی و اعلام شماره برات اسنادی
به واردکننده.
۲- رعایت مقررات متحدالشکل اتاق بازرگانی بین المللی در زمینه وصولی ها ( نشریه URC۵٢٢ ) توصیه می گردد.
۳- مدت اعتبار ثبت سفارش برای ارایه برات و اسناد به بانک ثبت سفارش کننده ۶ماه از تاریخ ثبت سفارش در آن بانک بوده و به تقاضای خریدار و موافقت بانک
ثبت سفارش کننده برای یکبار و یا بدفعات و حداکثر برای ۶ ماه قابل تمدید می باشد.
۴- رعایت مقررات مربوط به بازرسی کالا، استاندارد اجباری، تناژ حمل کالاهای وارداتی صادره توسط وزارت راه و شهرسازی ، اخذ و کنترل بیمه نامه کالاها ،دریافت وثایق مرتبط با پذیره نویسی برات و بند “ی”،و ارایه تعهد نامه ترخیص کالا بابت آن بخش از وجه برات اسنادی که ارز آن توسط بانک تامین شده است.

۵- آن دسته از بروات اسنادی قابل پذیر هنویسی و پرداخت وجه می باشد که به ضمیمه اسناد تجاری واصل شده باشد.
۶- ابطال تمبر برات طبق مقررات .
۷- واردکننده می تواند نسبت به تامین وجه برات از محل ارز خود و یا خریدارز از بانک و یا ترکیبی از این دو با رعایت مقررات مربوطه اقدام نماید.
۸- بانک پس از وصول برات اسنادی از کارگزار ، نسبت به ابلاغ آن به واردکننده بمنظور کسب قبولی یا نکول برات اقدام و مراتب را به کارگزار اعلام م ینماید.
۹- حداقل اسناد موردنیاز درمورد واردات کالا، کالا/خدمت شامل بارنامه، سیاهه تجاری، گواهی مبدا و گواهی بازرسی (طبق بخش دوم مجموعه مقررات ارزی) می باشد درمورد خدمات نیز اسناد معرفی شده در بخش مربوط به اعتبار اسنادی ملاک عمل می باشد.
١٠ – در صورتیکه اسناد مستقیما ” توسط فروشنده ارائه گردد ، تسجیل اسناد توسط نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران درمحل یا احراز اصالت فروشنده توسط آن بانک الزامی است.
۱۱- پذیرش اسناد حمل بروات اسنادی صادره قبل ازتاریخ ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت درصورتیکه مطابق با پروفرما و ثبت سفارش ( براساس آن ثبت سفارش براتی انجام شده ) ارایه گردد، بلامانع است. درغیر اینصورت، پرداخت وجه پس از ارایه پروانه ترخیص قطعی کالا امکان پذیر خواهد بود.