گفتگو

[مهم] نحوه واردات خودرو و محاسبه هزینه های ترخیص ، شماره گذاری و سایر هزینه های مرتبط

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

در تایپک زیر سوال خود را پیگیری نمایید. مطالب شما از این بخش به بخش جدید با موضوع جدید انتقال داده شد.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

سلام همانطور که در همان بخش گفتیم نمی توان به به این دو سایتی که قیمت آنلاین ارائه می کنند اکتفا کرد و می بایستی وارد مذاکره با شرکتها شده و قیمت نهایی را اخذ کنید.
قوانین ما اجازه نمی دهد که شرکتی را معرفی کنیم اما شاید در صورت اخذ اطلاعات لازم یک لیست فروشندگان خودرو تهیه کرده و منتشر کنیم.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

اگر این لطف را بفرمایید ممنون می شوم.و بفرمایید می توان اعتماد کرد و از همین جا خرید انجام داد که نیاز حضوری نباشد؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با تشکر از پاسخ شما
لطفا بفرمایید در مورد شماره گذاری خودرو می گویند باید طی فرایند یکماه کاری هویت وارد کننده ها مشخص شود تا آنها بتوانند کاردکس صادر کنند
آیا صحت دارد


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

لطفا به ایمیل اینجانب هم ارسال کنید


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

در یکی از سایت های مربوط به خودرو هزینه شماره گذاری سوناتا 2014 را 20 میلیون تومان عنوان کرده است، آیا واقعا اینقدر هزینه شماره گذاری بالاست؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

با سلام
منظورتان کدام تاپیک است؟


   
پاسخنقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 1021
 

بی زحمت ایمیلتون رو به ایمیل بنده ارسال کنید چند تا راهنمایی فوری نیاز دارم.در صورت امکان تلفن هم مرحمت کنید


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

ایمیل : ibfon.org@gmail.com . راهنمایی ها جواب به سوالات تجاری شما تنها در اینجا پاسخ داده می شود و پاسخگویی به سوالات کاربران از طرف مدیران سایت از طریق ایمیل ممنوع است.
 


   
پاسخنقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 1021
 

دوست عزیز لااقل ارسال پیام خصوصی در سایت را فعال بفرمایید.


   
پاسخنقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 1021
 

من برای چندین فروشنده و شرکت که در سایت ها ایمیلشون موجود بود .ایمیل زدم و درخواست قیمت کردم اما از این بین نمایندگی رسمی و یک نفر دیگر جواب داد.حتی از لیستی که شما زحمت کشیدد و به عنوان sample فرستادید. چند تا از شرکت ها که ایمیلشون failed شده و مابقی هم اطلاعات ایمیلشون موجود نیست.2تاش کار میکرد که اونا هم جواب نداد.البته نمایندگی یکم قیمت رو نسبت به بیرون بالاتر گفت.میشه یه راهنمایی بفرمایید چند تا از شرکت هایی که معتبر میباشند رو معرفی کنید البته این رو مد نظر دارم که این سایت و مدیرانشون مسولیتی در قبال این شرکت ها نخواهند داشت.ولی بنده صرفا جنبه راهنمایی را مدنظر دارم.
2-سوال دوم اینه که واسه خرید چه ترمی رو انجام بدم بهتره .به نظرتون برای بنده که اولین بارم هست حضوری برم و خرید کنم؟ویا میشه به شرکت هایی اطمینان کرد.
3-اگه حضوری برم این کار من در اونجا به طور معمل چقدر زمان میبرد.
4-نحوه خریدش رو هم بفرمایید و این که اونجا چه کارهایی باید انجام بگیره.به طور مثال ما اینجا سند دفترخونه ای میزنیم و … و روند اونجا رو بفرمایید.
سپاسگذارم


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

1- لیست کردن فروشندگان با اینکه برای ما مسئولیتی ایجاد نمی کند اما از لحاظ اخلاقی و رفتار حرفه ای دوست داریم اگر لیستی منتشر کردیم جزء بهترین و قابل اعنماد ترین فروشندگان باشند. برای این منظور مجبور هستیم زمان لازم را برای این منظور گذاشته و اسامی را به همراه شماره های تماس بروز را منتشر کنیم.
2- ترم CFR برای شما مناسب است. شما می توانید از طریق کشتی مسافرتی در بندرعباس به دوبی بروید و کار خرید را انجام داده و خودرو را نیز همراه خود به ایران بیاورید.
3- شما به صورت فشرده می توانید کار خرید خود را انجام دهید. اما چند روز هم لازم دارید تا از فروشنده شما کارهای گمرکی مبدا را انجام دهد و خودرو را همراه خود یا با بارج و لندیکرافت به ایران بیاورید. باید قبل از مسافرت چند شرکت و فروشنده را نشان کرده باشید. یعنی ببینید شرکتهایی که شما از طریق ایمیل با آنها در ارتباط بودید در دنیای واقعی چطوری هستند.
4- فاکتور و گواهی و مبدا و بارنامه می بایستی به نام شما خورده باشد ( اگر کارت بازرگانی داشته باشید) حتما سه برگ اصل بارنامه را تجویل بگیرید.


   
پاسخنقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 1021
 

ممنون از پاسخ های بی وقفه شما
ترم CFR و یا FOB مگه نفرمودید که فروشنده ها از روی کرایه سود بیشتری می کنند و CFR هم کرایه به پای فروشنده است و قطعا این را توی معامله لحاظ می کند پس بهتر نیست FOB معامله بشه و با یه وسیله ارزونتر فرستاده بشه که فرمودید بارج و یا لندیکرافت؟ و کلا دلیل این که CFR انتخاب کنیم چیه
2-در صورت امکان لطفی بفرمایید چند تا فروشنده معتبر رو لیستی بفرمایید و …..
3-توی معامله اونجا به چه صورت است و سندی چیزی چطور تهیه میشه .همه فروشنده ها مگه فاکتور فروش معتبری می دهند؟ و کلا چطور معامله انجام میگیره روند خرید اونجا چطوریه قول نامه یا … ؟
4-کل مبلغ پول رو بصورت نقد در اختیار فروشنده قرار داده میشه و یا بخشی از پول و در کجا به فروشنده داده میشه؟در مورد تحویل پول راهنمایی لازم را بفرمایید.
5-زبان فارسی میشه صحبت کرد و یا حتما عربی و انگلیسی باید صحبت کرد؟ بنده بصورت دست و پا شکسته میتونم انگلیسی صحبت کنم ولی در متون انگلیسی خیلی مشکل ندارم. به مشکلی نمیخورم؟


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

1- بله. اما شما اطلاع کامل از نحوه کار با شرکتهای حمل و نقل و قوانین و قیمت ها ندارید. اگر همراه خود آوردید که شما فوب بخرید. ممکن است فروشنده شما به علت اینکه شرکتهایی بهتری را می شناسد قیمت بهتری نیز نسبت به شما اخذ کند.
2- منتظر بمانید.
3- همان فاکتور فروش یک سند معتبر است. اما مهمترین سند در تجارت بین الملل که مالکیت را مشخص می کند بارنامه است. تقریبا
مثل اینکه می خواهید یک خرید داخلی انجام دهید. هم می توانید پول را نقدی بدهید و هم به حساب ایشان واریز کنید. قبل از واریز فاکتور را می گیرید . بعد از واریز یا پرداخت نقدی یک رسید نیز اخذ می کنید. شما می توانید قرارداد هم ببندید اما بدانید آنجا نیز مثل کشور ما مراجعه به دفترخانه و سند رسمی … مستلزم پرداخت هزینه با مقررات مخصوص خودش است.
5- اسناد به صورت انگلیسی است. علاوه بر انگلیسی صجبت کردن می بایستی از واژه های تجاری نیز مطلع باشید. شما می توانید اسناد را به رویت یک نفر که انگلیسی خوبی بلد است برسانید و بعد از اطمینان از درست بودن مندرجات اسناد به واریز وجه اقدام نمایید.
اطلاع از واژه های تجاری و اسناد مربوطه آن مهمتر از انگلیسی صحبت کردن است.


   
پاسخنقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 1021
 

سلام دوست عزیز
بدون اغراق بهترین سایتی که تو سرچ پیدا کردم شما هستید
دو تا سوال داشتم
1-هزینه حمل خودرو از دوبی به یکی از بنادر ایران حدودا چقدره؟
2-شرایط خرید از بقیه کشور ها هم مثل دوبی ه؟
بازم ممنون


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 4 / 46

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد