› انجمن ها › ترخیص کالا و تشریفات گمرکی › واردات قطعی › نحوه واردات خودرو و محاسبه هزینه های ترخیص ، شماره گذاری و سایر هزینه های مرتبط › پاسخ به: نحوه واردات خودرو و محاسبه هزینه های ترخیص ، شماره گذاری و سایر هزینه های مرتبط
سلام
با تشکر از سایت پربارتون و وقتی که برای راهنمایی اعضا و بازدید کنندگان میزارید یه سری سوال و ابهام داشتم اگه امکانش هست راهنمایی بفرمایید در ضمن من کل 33 صفحه رو خوندم
1-واردات خودروی سواری بالای 2500 سی سی ذکر شده ممنوعه و در سایت ثبت سفارش هم براش لینکی نیست اما از گوشه و کنار همچنان داره وارد میشه.میخواستم بدونم مرجع صدور مجوز های خاص برای این قضیه کجاس و چه روالی باید طی بشه؟ و آیا اگه این مجوز ها تهیه بشه امکان واردات هر نوع ماشینی هست یا ماشین های بالای 2500 رو میشه وارد کرد که سالهای قبل ورودش آزاد بوده؟به طور مثال آیا من میتونم نیسان مورانو کروک یا یه مدل بنز که تا حالا وارد نشده بیارم یا فقط مورانو معمولی و بنز های 2500 به بالایی که قبلا تو لیست واردات بوده مثل S کلاس و …؟ الان یه سری از همین مجوز ها و ثبت سفارش ها برای خودروی بالای 2500 تو بازار هست که خرید و فروش میشه
2- بر فرض من میخوام 50 تا ماشین وارد کنم و کارت بازرگانی هم دارم ولی میخوام از کارت بازرگانی شخص یا شرکت ثالث استفاده کنم
آیا تمام مراحل ثبت سفارش و اخذ پرفورما اینویس و اضهار نامه و مراحل ترخیص و صدور کاردکس باید به اسم دارنده کارت بازرگانی طی بشه یا اینکه در خلال این روند امکان واگذاری به غیر هم هست ؟ یعنی مثلا ماشین ها رو من بخرم پرفورما و فاکتور به اسم من باشه بعد شرکتی که کارت بازرگانیش رو استفاده میکنم ثبت سفارش کنه و خودرو که آمد تو گمرک دوباره تمام مراحل توسط من و به اسم من طی بشه و کاردکس به اسم من باشه
یا مثلا اگه از طریق شهید رجایی اقدام کنم همون قبض انبار رو که معامله کنم به اسم خودم دیگه بقیه مراحل تا ترخیص به اسم من طی میشه و کاردکس به اسم من میخوره؟ و آیا تو شرایط انتقال از طریق قبض انبار هم من همچنان نیاز به کارت بازرگانی دارم یا خیر؟
با تشکر مجدد از وقت و اظلاعاتی که با رایگان و بدون چشم داشت در اختیار همه میزارید