› انجمن ها › ترخیص کالا و تشریفات گمرکی › واردات قطعی › نحوه واردات خودرو و محاسبه هزینه های ترخیص ، شماره گذاری و سایر هزینه های مرتبط › پاسخ به: نحوه واردات خودرو و محاسبه هزینه های ترخیص ، شماره گذاری و سایر هزینه های مرتبط
سلام دوستان عزیز
خیلی از کسانی که اطلاعی از واردات ندارند پیش خودشون اینطوری حساب میکنند و میگن خودروی وارداتی چقدر گرونه!
مثلا میگن خب یه هیوندای توسان 25000 دلار هست که میشه 82500000 به علاوه ی 55 درصد گمرکی که میشه 41 میلیون تومن که جمعا میشه 123000000 تومن و 10000000 تومن تبصره 13 و هزار شیوه ی حساب دیگر و….. که اشتباه هست
من پرطرفدار ترین خودروی وارداتی سال 92 را به صورت پلاک ملی محاسبه میکنم(هیوندای توسان)
دوستان عزیز گمرکات کشور کاری ندارند که شما توسان را چقدر خریداری کردید و خودشون یه قیمت دارند که اعلام میکنند(پرایس لیست) و نکته ی مهم دیگر اینکه محاسبات بر اساس ارز مرجع محاسبه میشه نه ارز ازاد
برای توسان 18595 دلار هست که میشه 18595*2557= 47500000تومان
هزینه بیمه هم میشه 5 هزارم که میشه 240 هزار تومن
جمع اینها میشه سیف کالا …
حالا این مقدار 55 درصدش میشه حقوق گمرکی! که میشه 26 ملیون تومان
مجموع سیف کالا و گمرکی را 8 درصدش برا مالیات میرود که میشه 5900000تومن
پنج هزارم سیف کالا هم میره برا حلال احمر که میشه حدودا 250 هزار تومن
مجموع این سه هزینه میشه کل مبلغ پرداختی به گمرک و در پروانه گمرک درج میشود= 32150000تومن
و حالا میریم سراغ شماره گذاری و پلاک:
10 درصد سیف کالا میره برا عوارض گمرک که میشه 4775000تومان
خودروی فرسوده هم میشه 10 میلیون تومان
یسری خورده هزینه هم دارد از جمله عوارض خروج از گمرک 250 هزارتومن و هزینه اداره استاندارد و….. که بنده زیاد اطلاع ندارم و احتمالا 2 میل بیشتر نمیشه…
هزینه خرید خودرو هم هست که شدیدا پیشنهاد میکنم خودروی فول بخرید چون هزینه ترخیص و شماره گذاری اش هیچ تفاوتی با نیم فول یا بیسیک نمیکنه…
سوالی باشه درخدمتم در حد توان…
موفق باشید