گفتگو

آموزش اعطای نمایندگی در سامانه جامع تجارت

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

راهنمای بخش نمایندگیها در سامانه جامع تجارت ایران https://www.ntsw.ir
به منظور تسهیل در انجام امور تجاری بازرگانان محترم، این امکان در سامانه جامع تجارت به وجود آمده است که بازرگانان در صورت تمایل به افراد مورد اعتماد خود در حوزههای تجاری مورد نیازشان نمایندگی اعطا نمایند.
نکته: افرادی که قرار است به آنها نمایندگی اعطا شود میبایست کاربر سامانه جامع تجارت باشند.
1 . فرآیند اعطای نمایندگی
1.1 انتخاب نقش بازرگان (حقیقی/حقوقی) از لیست نقش های جاری
1.2 انتخاب گزینه “مدیریت نمایندگان” از منوی عملیات پایه
1.3 انتخاب گزینه “نماینده جدید” و تکمیل اطلاعات مربوطه
1.4 تکمیل فیلدهای اطلاعاتی زیر:
– شخص: در این قسمت نوع شخصیت نماینده خود را که شامل حقیقی/حقوقی میباشد مشخص نمایید.
– کدملی/شناسه ملی: در صورتی که شخص انتخابی حقیقی باشد، کدملی فردی که قصد اعطای نمایندگی به وی را دارید وارد نموده و در صورتی که شخص انتخابی حقوقی باشد، شناسه ملی شرکتی که قصد اعطای نمایندگی به آن شرکت را دارید وارد نمایید.
– تاریخ شروع نمایندگی: در این قسمت تاریخ شروع نمایندگی را وارد نمایید. مدنظر داشته باشید که نقش نمایندگی برای فرد/شرکت مورد نظر شما از تاریخ شروع ایجاد خواهد شد.
– تاریخ اتمام نمایندگی: در این قسمت تاریخی را که برای اتمام نمایندگی مدنظر دارید انتخاب نمایید. با فرارسیدن تاریخ اتمام نمایندگی، سیستم به صورت خودکار نقش مربوط را از حساب کاربری نماینده حذف خواهد کرد.
– سطح دسترسی اسنادی: این امکان برای بازرگان وجود دارد که با تعیین سطح دسترسی، لیست پیشفاکتورهای قابل مشاهده برای نماینده خود را محدود نماید. چراکه هر پیش فاکتور دارای یک سطح دسترسی است و بازرگان برای ایجاد محدودیت در نمایش پیش فاکتورها به برخی از نمایندگان خود میتواند سطح دسترسی پیش فاکتورهای مختلف را تغییر دهد.
– با : □؟ آیا نماینده انتخاب شده، حق واگذاری اختیارات خود به فرد دیگری را داشته باشد
انتخاب این گزینه به نماینده انتخابی خود اجازه میدهید که در چارچوب اختیارات واگذار شده به وی امکان واگذاری به فرد یا شرکت سومی را دارا باشد.
– حقوق دسترسی: در این بخش بازرگان میتواند میزان دسترسی نماینده خود به عملیات های مختلف در سیستم را مشخص نماید.
1.5 انتخاب گزینه “ثبت نماینده جدید”: با انتخاب این گزینه در صورت صحت اطلاعات وارد شده یک رکورد جدید به بخش مدیریت نمایندگان کاربر اعطاکننده افزوده خواهد شد و تا پیش از تایید نماینده، وضعیت این رکورد در حالت “منتظر تایید نماینده” باقی خواهد ماند.
2 . فرآیند تایید/رد پیشنهاد نمایندگی
2.1 مراجعه به بخش “عملیات پایه” و انتخاب گزینه “مدیریت پیشنهادهای نمایندگی”
2.2 انتخاب رکورد مدنظر و سپس تایید/رد نمایندگی اعطا شده
نکته: در صورتی که نمایندگی به خود شما اعطا شده باشد تایید/رد پیشنهاد نمایندگی با نقش “پایه حقیقی” و در صورتی که نمایندگی به شرکت شما (شرکتی که شما مدیر عامل آن میباشید) اعطا شده باشد تایید/رد پیشنهاد نمایندگی با نقش “پایه حقوقی” امکانپذیر خواهد
بود.
نکته: در صورت تایید نمایندگی، نقش نمایندگی مربوطه به لیست نقش های جاری کاربر افزوده خواهد شد.
3 . ابطال نمایندگی اعطا شده:
– این امکان برای اعطاکننده و نماینده وجود دارد که یک رابطه نمایندگی را به صورت یک طرفه و بدون نیاز به تایید طرف دوم ابطال نمایند.
– با ابطال یک رابطه نمایندگی، نقش مربوطه از لیست نقشهای نماینده حذف خواهد شد.
– در صورت ابطال رابطه نمایندگی توسط اعطاکننده، وضعیت نمایندگی به “ابطال شده توسط اعطاکننده” و در صورت ابطال رابطه نمایندگی توسط نماینده وضعیت نمایندگی به “ابطال شده توسط نماینده” تغییر خواهد نمود.
نکته: اعطاکننده برای ابطال یک رابطه نمایندگی میبایست با نقش بازرگان و یا نمایندگی بازرگان (در صورتی که امکان تفویض اختیار به وی داده شده باشد) به بخش مدیریت نمایندگان مراجعه نماید. سپس با انتخاب رکورد مدنظر خود از بخش ابزار گزینه “ابطال” را انتخاب نماید.
نکته: نماینده برای ابطال یک رابطه نمایندگی باید با نقش “پایه”ی خود به بخش مدیریت پیشنهادهای نمایندگی مراجعه نماید. اگر نماینده، شخص حقیقی باشد باید با نقش “پایه حقیقی” و اگر شرکت (شخص حقوقی) باشد باید با نقش “پایه حقوقی” خود به بخش مدیریت پیشنهادهای نمایندگی مراجعه نماید. سپس با انتخاب رکورد مدنظر خود از بخش ابزار گزینه “ابطال” را انتخاب نماید.
4 . ویرایش اطلاعات نمایندگی:
– این امکان تنها برای اعطاکنندگان نمایندگی وجود دارد.
– برای این کار ابتدا به بخش مدیریت نمایندگان در منوی عملیات پایه مراجعه نمایید، سپس با انتخاب رکورد مدنظر خود، از بخش ابزار گزینه “ویرایش” را انتخاب نمایید.
– تغییرات مدنظر خود را اعمال نموده و گزینه “ویرایش” را انتخاب نمایید.
– اعمال تغییرات لازم به صورت یکطرفه توسط اعطاکننده انجام میشود و نیازی به تایید نماینده نمیباشد.
انجام ویرایش توسط اعطاکننده با نقش اصلی خود (بازرگان/ نمایندگی بازرگان) و با مراجعه به بخش مدیریت نمایندگان امکانپذیر خواهد بود.
5 . تمدید اعتبار نمایندگی:
– این امکان تنها برای اعطاکنندگان نمایندگی وجود دارد که تاریخ اتمام نمایندگی را تمدید نمایند.
– برای این کار ابتدا به بخش مدیریت نمایندگان در منوی عملیات پایه مراجعه نمایید، سپس با انتخاب رکورد مدنظر خود، از بخش ابزار گزینه “تمدید” را انتخاب نمایید.
– تاریخ اتمام نمایندگی را مشخص نموده و گزینه “تمدید نمایندگی” را انتخاب نمایید.
– تمدید نمایندگی به صورت یکطرفه توسط اعطاکننده انجام میشود و نیازی به تایید نماینده نمیباشد.
تمدید نمایندگی توسط اعطاکننده با نقش اصلی خود (بازرگان/ نمایندگی بازرگان) و با مراجعه به بخش مدیریت نمایندگان امکانپذیر خواهد بود.


   
نقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد