گفتگو

آموزش و راهنمای استفاده از ایران کد در سیستم ثبت سفارش

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

ترخیص کاران و بازرگانان عزیز می تواند آموزش و راهنمای استفاده از ایران کد در سیستم ثبتارش را به صورت فایل پی دی اف از لینک زیر دریافت نمایند و در صورتی که سوالی در این خصوص داشتند می توانند در همین قسمت مطرح نمایند تا توسط دوستان عزیز دیگر پاسخ داده شود.
دریافت فایل 

 «مراحل ثبت نام بازرگانان پس از دریافت ایران‌کد در سیستم ثبت سفارش»

پس از دریافت ایران‌کد از دفاتر نمایندگی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران مراحل ذیل می‌بایست توسط واردکننده کالا (بازرگان) در سایت ثبت سفارش انجام پذیرد.

1- ورود به سایت ثبت سفارش به آدرس: http://sabtaresh.tpo.ir

2- درج نام کاربری و کلمه عبور در محل مشخص شده روی سایت

[caption id="" align="aligncenter" width="445"]صفحه ورودی سایت ثبتارش صفحه ورودی سایت ثبتارش[/caption]

3- پس از ورود به صفحه شخصی پیام مندرج در ذیل نمایان می‌گردد:

نکته مهم : باید با نام کاربری و رمز عبور خود بازرگان وارد سیستم شد، در غیر اینصورت پیغام مربوطه ظاهر نخواهد شد.

«چنانچه دارای کد عضویت در ایران‌کد (کد ملی کالا) می‌باشید، شماره آن را وارد نمایید…»

تذکر: کد عضویت 5 رقمی، به طوری که در زیر نمایش داده شده بخش میانی از ایران‌کد اخذ شده می‌باشد:

ایران کد                    0001 +   00531   + 0112513

   کد عضویت

4- بازرگان می‌بایست حدود دو ساعت پس از زمان ثبت کد عضویت 5 رقمی مجدداً وارد صفحه شخصی‌ خود شود، در صورتی که کد عضویت ثبت شده در سیستم تأیید گردد، اطلاعات مرتبط که شامل کد عضویت، نام شرکت، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی، نام پدر و تاریخ تولد می‌باشد با زدن کلید جستجو روی صفحه، نمایش داده می‌شود سپس کلید تأیید را در صورت انطباق اطلاعات فوق‌الذکر با اطلاعات شخصی کلیک نمایید.

تذکر: در صورت عدم دریافت اطلاعات، کد عضویت 5 رقمی اشتباه ثبت شده است که در این صورت می‌بایست کد عضویت صحیح مجدداً توسط بازرگان ارسال گردد و چنانچه هر یک از اطلاعات قید شده در بند 4 سفید و یا مغایر با اطلاعات بازرگان باشد لازم است نامبرده از طریق نمایندگی ذیربط نسبت به تکمیل یا رفع مغایرت اقدام نماید.

 

 

5- در صورت تأیید اطلاعات مندرج در بند 4، بازرگان می‌بایست کلید ارسال درخواست به ایران‌کد را در صفحه شخصی کلیک نموده تا اطلاعات مربوط به کالاهای وارداتی شامل کد ملی، شرح فارسی و شرح انگلیسی در “فرم ثبت کالای ثبت سفارشات” درج گردد.

 تذکر: اطلاعات کالای وارداتی بعد از حدود 3 ساعت در فرم ثبت کالای ثبت سفارشات قرار می‌گیرد (تصویر مرتبط در صفحه 12 نمایش داده شده است).

6- در این مرحله بازرگان کلید پیگیری ویرایش سفارشات را کلیک نموده و مراحل ذیل را انجام می‌دهد.

6-1- انتخاب درخواست مورد نظر (2 بار کلیک بر روی ردیف انتخاب شده)

6-2- در این مرحله بازرگان وارد صفحه “درخواست ثبت سفارش” می‌شود که شامل صفحات مشخصات کلی، پروفرمای کالا، پروفرمای حمل و ثبت و ادامه می‌باشد لازم است اطلاعات خواسته شده در هر صفحه تکمیل گردد.

6-3- پس از تکمیل صفحات فوق کلید ذخیره را کلیک نمائید.

6-4- در این مرحله وارد صفحه درخواست ثبت کالا می‌شوید و پس از کلیک بر روی ثبت کالای جدید اقدام به تکمیل اطلاعات درخواستی در فرم ثبت کالای ثبت سفارشات می‌نمائید.

6-5- در این صفحه پس از انتخاب شماره تعرفه و کد ملی کالای مورد نظر و ثبت الباقی اطلاعات درخواستی، بر روی ذخیره اطلاعات کالا کلیک نمائید.

 

تذکر: پس از کلیک بر روی دکمه انتخاب کد ملی کالا، تصویر صفحه بعد نمایان خواهد شد که 2 بار کلیک بر روی هر ردیف، اطلاعات مربوط به آن ردیف شامل کد ملی کالا، شرح کالا (فارسی)، شرح کالا (لاتین)، را به مکانهای مشخص شده با علامت ü در تصویر بالا منتقل خواهد نمود.

ضمناً بازرگان در صورت در اختیار داشتن لیست کدهای ملی می‌تواند بدون کلیک بر روی دکمه انتخاب کد ملی کالا نسبت به ثبت آن در محل تعیین شده مقابل کد ملی کالا اقدام نماید.

 

 

 

 

7- پس از انجام مراحل فوق‌الذکر و در صورت تأیید ثبت سفارش توسط کارشناس مربوطه، پیام واریز کارمزد ثبت سفارش جهت بازرگان ارسال می‌گردد.

8- در صورت واریز کارمزد توسط بازرگان فرم‌های تأیید شده به ایشان تحویل می‌گردد.

تذکر: چنانچه بازرگان یک بار با کد عضویت دریافتی از سیستم ایران‌کد مراحل ثبت سفارش را انجام داده باشد جهت انجام ثبت سفارشات بعدی نیازی به وارد نمودن کد عضویت 5 رقمی نداشته و می‌بایست از بند 5 به بعد مراحل فوق‌الذکر را پیگیری نماید.

پایان.

 


   
نقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد