گفتگو

ثبت سفارش کالاهای گروه دهم

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

بر اساس تصمیمات متخذه ، چگونگی ثبت سفارش کالاهای مشمول گروه دهم به این شرح اعلام میگردد: صدور ثبت سفارش برای کلیه کالاهای مشمول گروه دهم کالایی که تا پایان بهمن ماه سال جاری 91 وارد گمرکات اجرایی گردیده و برای آنان قبض انبار معتبر صادر شده باشد، با رعایت ضوابط و سایر مقررات ملحوظ و حسب مورد نسبت به اخذ گواهی قانونی ذیربط، حد اکثر تا پایان فروردین 1392 از محل ارز متقاضی بلامانع خواهد بود * تبصره 1- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ، ماخذ حقوق ورودی اینگونه کالاها (گروه دهم کالایی) مطابق با ماخذ جداول ضمیمه کتاب قانون مقررات صادرات و واردات سال 1391 محاسبه و از چارچوب مفاد ماده 11 آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده (…) قانون امور گمرکی ، خارج میباشد . ** تبصره 2- ترخیص کالاهایی که در گروه سوم لغایت نهم گروه کالایی حداکثر تا تاریخ 30/11/91 ثبت سفارش شده اند و پس از اظهار در گمرک اجرایی به دلیل اختلاف تعرفه اظهاری با نظر استنباطی کارشناسان گمرک در گروه دهم کالایی طبقه بندی میگردند، با رعایت مفاد تبصره یک ، منعی نخواهد داشت.


   
نقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

1- کلیه کالاهای مشمول گروه 10 وارداتی موجود در گمرکات اجرایی و مناطق ویژه اقتصادی که قسمتی از مراحل ثبت سفارش را تا مرحله تایید کارشناسی یا پرداخت کارمزد طی نموده اند و دارای قبض انبار معتبر حداکثر تا تاریخ 28/08/91 میباشند تا پایان سال 1391 قابلیت ثبت سفارش را دارند. 2- آن دسته از متقاضیان که دارای ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده اند ولی به دلیل قرار گرفتن در گروه 10 قادر به تمدید آنها نشده اند چنانچه کالای آنها تا پایان 30/9/91 وارد گمرک اجرایی و مناطق ویژه اقتصادی کشور شده و دارای قبض انبار معتبر میباشند، قابلیت ثبت سفارش تا پایان سال 1391 را خواهند داشت. 3- انواع خودرو و همچنین اقلام محصولات کشاورزی که بر اساس قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی قابلیت ورود ندارند از شمول بند 1 و2 خارج میباشند.


   
پاسخنقل‌قول
(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

قابل توجه متقاضیانی که کالای آنهادراولویت دهم قرارگرفته وقادربه انجام ثبت سفارش نمی باشند و دارای قبض انبارازیکی ازگمرکات اجرائی کشور می باشند، می توانندبه شرح ذیل نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند. 1-تاریخ قبض انبارمی بایست تا 28/8/1391باشد. 2-پذیرش تقاضای متقاضیان حداکثر تا 20/9/91می باشد. 3-اعتبارثبت سفارشات صادرشده تا30/9/91بوده وغیرقابل تمدیداست . 4-رعایت سایر مقررات مربوط به واردات کالا ازجمله :ضوابط فنی ، استاندارد ، گواهی های قانونی و مندرجات یادداشت ذیل فصول کتاب مقررات صادرات و واردات الزامی می باشد. ضمنا باتوجه به ابلاغ دستورالعمل اجرائی مفاد این اطلاعیه به سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان تهران انجام ثبت سفارشات مذکور صرفا” در استان تهران صورت می پذیرد.


   
پاسخنقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد