گفتگو

سوالاتی در خصوص پیرامون ایران کد

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  

۱ شرکت ما دارای سابقه عضویت در GS1 است، هنگام درخواست کد ملی چه باید کرد؟

در هنگام تکمیل درخواست عضویت گزینه دارای سابقه عضویت GS1 را انتخاب و کد عضویت ۸ رقمی  کالای خود را در آن ثبت کنید.

۲ چه کسانی می‌توانند ایران‌کد دریافت کنند؟

تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان دارای علامت تجاری (برند)

۳ فواید عضویت در ایران‌کد و دریافت ایران‌کد چیست؟

ایران‌کد به عنوان نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا، می‌تواند به عنوان یک بستر اطلاعاتی و تسهیل کننده ارتباطات بین اجزای اصلی زنجیره تأمین کالای کشور بین دولت، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان باشد و هر یک از این اجزا با استفاده از ابزار و امکانات مناسب ایران‌کد، در حوزه اختیارات و تصمیم گیری خود کالاها را مدیریت می‌نمایند. از جمله فواید ایران‌کد موارد زیر است:
– فراهم کردن امکان عرضه کالا و خدمت به دولت طی قرار دادهای متوسط و بزرگ
– استفاده از امکانات کاتالوگ الکترونیکی ایران‌کد که زمینه تجارت الکترونیک را فراهم می‌کند.
– امکان استفاده از کد ملّی در تسهیل فرایندهای تدارکات.
– تسهیل دریافت مجوزهای واردات، تولید و صادرات

۴ در ثبت سفارش برای کالای وارداتی خود نیاز به کد ملی داریم چه کار باید کرد؟

  مراجعه به پرتال irancode.ir
  ورود به سیستم
  ایجاد درخواست عضویت جدید

 ۵ شناسه رهگیری خود را فراموش کرده ام چه کنم؟

  مراجعه به پورتال irancode.ir
  ورود به سیستم
   رهگیری درخواست عضویت
   شناسه رهگیری را فراموش کرده ام

۶ آیا نماینده می‌تواند به جای متقاضی، اطلاعات مورد نیاز جهت عضویت در پورتال را تکمیل کند؟

خیر،‌ در صورتی که این امر صورت بگیرد کلیه عواقب ناشی از درج اطلاعات اشتباه، متوجه متقاضی خواهد بود.

۷ در صورت عدم وجود مجوزهای لازم برای عضویت در ایران‌کد در بخش خدمات چه مدارک دیگری قابل ارائه است؟

برای این منظور با امور مشترکین ایران‌کد تماس بگیرید: ۱۶-۰۲۱۸۸۹۲۴۶۰۵

۸ چه فعالیت‌هایی خدمات محسوب می‌شوند؟

خدمات محصولات ناملموسی هستند که همزمان تولید و مصرف می‌شوند. خدمت به طور معمول در قالب ضمیمه یک کالا (مانند توزیع و پخش کالا و خدمات پس از فروش) یا در قالب محصول مستقل (مانند آموزش و مشاوره) به مشتریان ارائه می‌شود.

۹ آیا تغییر عضویت از حقوقی به حقیقی امکان پذیر است؟

خیر

۱۰ آیا عضویت از طریق مرکز نیز امکان‌پذیر است؟

خیر، تنها از طریق نمایندگی‌ها می‌توان نسبت به عضویت در ایران‌کد اقدام نمود.

۱۱ آیا بین نمایندگان شما از لحاظ نوع کالایی که برای آن کد ملی صادر می‌کنند تفاوتی وجود دارد؟

به جز تولیدکنندگان و وارد کنندگان محصولات پتروشیمی (با راهنمایی مرکز)، محصولات فرش (به نمایندگی اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران) سایر متقاضیان از طریق سایر نمایندگی‌های سراسر کشور می‌توانند به عضویت ایران‌کد درآیند.

۱۲برای اعلام عضویت خود در ایران‌کد به سازمان‌های متفاوت، چه مدرکی می‌توانم ارائه دهم؟ آیا مرکز برای اعضاء گواهی عضویت صادر می‌کند؟

با دریافت لیست کدهای ملی صادره از نماینده می‌توانید نسبت به اعلام عضویت در ایران‌کد به سازمان مورد نظر اقدام کنید.

۱۴ آیا هزینه های عضویت و اشتراک با انتخاب نماینده تغییر می‌کند؟

خیر، این هزینه‌ها و تعرفه‌ها از طرف مرکز به صورت یکسان به نماینده‌ها اعلام می‌شود.

۱۵ علت رد یا عدم قبول کد عضویت در ثبت سفارش چیست؟

علت این امر عدم انطباق اطلاعات عضو در سیستم ایران‌کد با اطلاعات عضو در ثبت سفارش می‌باشد. برای رفع این مشکل باید اطلاعات خود را در پورتال ایران‌کد و یا سایت ثبتارش ویرایش کنید.

۱۶ اگر شرکتی بیش از یک پروانه بهره‌برداری دریافت کند،نیاز به عضویت جدید دارد؟

خیر، یک شرکت می‌تواند چندین مجوز داشته باشد ولی فقط می‌تواند یک کد عضویت دریافت کند.

۱۷ در صورت تغییر نام عضو، آیا کدها با مرجع عرضه کننده قبلی نیز تغییر می‌کنند؟

خیر باید کدهای ملی را با نام جدید شرکت دریافت کند و کدهای ملی قدیم در سیستم ایران کد باقی می‌ماند.

۱۸ چه مدت طول می‌کشد تا متقاضی عضویت، کد عضویت دریافت کند؟

۱۲ ساعت کاری

۲۰ نحوه اعلام انحلال شرکت به ایران‌کد چگونه است؟

عضو باید ضمن تسویه حساب با ایران‌کد، فرم‌های ابطال عضویت را از نمایندگی دریافت و پس از تکمیل، فرم‌ها را به نماینده خود ارسال کند.

 ۲۱ چگونه می توانم مراحل عضویت خود را پیگیری کنم ؟

 مراجعه به پورتال irancode.ir
 ورود به سیستم
 رهگیری درخواست عضویت
 درج شناسه رهگیری


   
نقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد