گفتگو

معرفی کارت های ویزا

(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 1021
شروع کننده موضوع  

همانطوریکه که در ایران کارت های تمام بانک ها به سیستم شتاب متصل هستند و با استفاده از کارت یک بانک می توان از دستگاه های خودپرداز سایر بانک ها وجه نقد دریافت کرد و در تمام فروشگاه های ایران خرید انجام داد، یک سیستم بین المللی نیز وجود دارد که عیناً شبیه سیستم شتاب عمل می کند. به این ترتیب با در دست داشتن کارت یک بانک می توان از تمام دستگاه های خودپرداز در سرتاسر دنیا وجه نقد دریافت کرد. برای استفاده از این سیستم شتاب بین المللی فقط کافیست یک کارت VISA داشته باشید. تمام بانک ها با صدور کارت های VISA مشتری های خودشان را به این سیستم بین المللی وصل می کنند.
موسسات مالی کارت های VISA را به شکل های مختلف ارائه می دهند از قبیل کارت های اعتباری (Credit Cards) و کارت های نقدی (Debit Cards) که به Prepaid Card هم معروف هستند. با این مفهوم که به همان اندازه که در کارت موجودی حساب دارید می توانید از کارت استفاده کنید. به این ترتیب وقتی یکی از این موسسات برای مشتری خود یک کارت صادر می کند علاوه بر اسم خودش، از اسم VISA استفاده می کند و مشتری که کارت این موسسه را در اختیار دارد اگر بخواهد از یک دستگاه خودپرداز در کشوری دیگر استفاده کند، فقط باید به این نکته توجه کند که آیا آن دستگاه خودپرداز، VISA را قبول می کند یا خیر که البته امروزه تمام دستگاه های خودپرداز در سرتاسر دنیا این قابلیت را دارند .
رنگ آبی آرم Visa الهام گرفته شده از آسمان آبی و رنگ طلایی آن الهام گرفته شده از تپه های طلایی رنگ کالیفرنیا محل تاسیس بانک آمریکا است. Visa در سال 2006 آرم خود را از تمام کارت هایش و تمام وب سایت های مرتبطش حذف کرد. این اولین باری بود که Visa آرم خود را تغییر می دهد. آرم جدید یک پشت زمینه سفید با نام Visa که به رنگ آبی نوشته شده و یک سایه نارنجی رنگ روی حرف “V” است.
در اینجا بهتر است کمی با تاریخچه VISA آشنا شویم.
Visa Inc که معمولاً تحت عنوان ( Visa (Visa International Service Association شناخته می شود یک شرکت چند ملیتی است که در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا، ایالات متحده بنیان گذاری شده است. این شرکت هم اکنون بزرگترین شبکه پرداخت الکترونیکی خرده فروشی در جهان است که پرداخت ها را بین موسسات مالی، تجاری، بازرگانی و دولتی مدیریت می کند. شرکت ویزا در اوایل سال 2008 به عنوان همکار حدود 21000 موسسه مالی که از کارتهای نقدی و اعتباری استفاده می کنند، فعالیت داشته است.
ویزا در سال 2006 بنا بر گزارش خبرگزاری نیلسون 40 درصد از کارت های نقدی و 48 درصد از کارتهای اعتباری مورد استفاده در داخل ایالات متحده را به خود اختصاص داد.
بانک آمریکا Bank of America در سال 1958 برنامه کارت اعتباری BankAmericard را در کالیفرنیا اجرا کرد. این ایده توسط مدیر یکی از شعب بانک مطرح شد. هدف اولیه شرکت این بود که این سیستم را فقط در کالیفرنیا راه اندازی کند هر چند بانک در سال 1965 شروع به امضای تفاهم نامه با گروه دیگری از بانک ها در خارج از کالیفرنیا نمود. بعد از یازده سال بانک های مختلفی تحت لیسانس بانک آمریکا قرار گرفتند و به این ترتیب یک شبکه از بانک ها در سرتاسر ایالات متحده پشتیبان سیستم BankAmericard شدند. تقریباً یازده سال دیگر هم به طول انجامید تا سیستم BankAmericard به کشورهای دیگر نظیر کانادا، فرانسه و انگلستان راه یافت.
بانک آمریکا در سال 1970 ، کنترل برنامه BankAmericard را از برنامه خود خارج کرد و به این ترتیب بانک های دیگر صادر کننده BankAmericard ، کنترل برنامه را در دست گرفتند و National BankAmericard Inc با نام اختصاری NBI کار خود را آغاز کرد که به عنوان یک شرکت غیر دولتی مسئول مدیریت، اجرا و توسعه سیستم BankAmericard در داخل ایالات متحده شد، هر چند بانک آمریکا همچنان به صدور مجوزهای بین المللی و پشتیبانی آن مجوزها ادامه می داد. این گواهینامه ها تا سال 1972 در 15 کشور اعطا می شد. IBANCO ،یک شرکت چند ملیتی، در سال 1974 به منظور مدیریت برنامه بین المللی BankAmericard تاسیس شد.
در سال 1976 مدیران IBANCO به این نتیجه رسیدند که تلفیق کردن شبکه های مختلف بین المللی به یک شبکه با نام بین المللی واحد می تواند به نفع شرکت باشد، هر چند در کشورهای دیگر انتظار این بود که کارتی در ارتباط به بانک آمریکا Bank of America صادر شود. به این ترتیب در سال 1975، BankAmericard، Chargex، Barclaycard، Carte Bleue و دیگر نام های دارای پروانه با هم تلفیق شدند و تحت عنوان یک نام واحد به نام Visa معرفی شدند که با پرچمی با رنگ های طلایی، سفید و آبی مشخص شد. NBI به Visa U.S.A و IBANCO به Visa International تغییر نام داد.


   
نقل‌قول
(@anonymous)
عضو Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 1021
شروع کننده موضوع  

برای یک ایرانی تهیه کردن یک کارت ویزا چقدر زمان و هزینه دارد و از چه طریق بایستی انجام دهد ؟


   
پاسخنقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد