با سلام
آیا برای واردات ریل های راه آهن که در غالب ضایعات آهنی و یا مستعمل وارد می شود و صرفا برای مصارف ذوب مجدد از انها استفاده شده، قبل از ثبت سفارش به دریافت و استعلام از کمسیون ماده یک نیاز است یا خیر؟؟
آیا می توان این ریلها را در طولهای یک و دو متری (کات شده) وارد کرد، که برای کمرگ مسجل شود که امکان استفاده مجدد از این ریلها در کاربری قبلی خود دیگر نیست؟؟
اصولا این ریلها در زمان کاربری در طولهای 25 و 12.5 متری مورد استفاده قرار می گیرد، ولی از انجایی که اگر بخواهیم این طولها را منقطع نماییم هزینه برشکاری و هم چنین تسمه زنی بالا خواهد رفت و در نهایت باید بوسیله کانتینر حمل و وارد شود که خود این حمل کانینری مشمول هزینه هایی است، که در نقطه مقابل ما بخواهیم این ریلها را بدون برش و در طولهای 12.5 و 25 متری و یا حداقل برش 5 متری بصورت فله حمل دریایی نموده و بنادرمان تخلیه نماییم خیلی به صرفه خواهد بود.
آیا با این اوصاف باید قبل از ثبت سفارش موافقت کمیسیون ماده یک را دریافت کرد؟؟
آیا شما قبلا واردات این محموله را انجام داده اید و یا همکاران شما این کار را صورت داده اند که بتوانیم از تجربیات شما و ایشان استفاده نماییم؟؟
با تشکر
و عذرخواهی بابت طولانی شدن موضوع درخواست
سلام.
ما برای تعرفه مخصوصی برای قراضه و ضایعات داریم. اگر جنس کالا به نحوی باشد که ضایعات بودن آن ( غیر قابل استفاده بودن ) برای گمرک مسجل شود می توانید وارد کنید.
در خصوص ریل آهن تشخیص آن برای گمرک سخت می باشد. بهتر است در این خصوص با گمرک ایران مکاتبه بکنید.
همچنین می توانید این مطلب را نیز به اطلاعات خود اضافه نمایید :
http://farsi.tpo.ir/uploads/sooratjalase3-made1-26_16727.pdf
سلام و احترام
ضمن تشکر از پاسخگویی به موضوع درخواست بنده
بعد از طرح سوال به جانب شما، بنده تماسی با سازمان توسعه و تجارت بخش واردات و صادرات و همچنین کمسیون ماده یک داشتم که ایشان عنوان کردند که اگر در اظهار نامه شما واردات ضایعات آهنی درج شده باشد و محموله صرفا برای ذوب مجدد وارد شود نیاز به موافقت کمیسون ماده یک نیست و در ادامه تاکید بر این داشتند که اجازه نامه این کمیسون مربوط به کالاها و ماشین آلات مستعمل که برای راه اندازی و کاربری مجدد این ادوات موافقتنامه اعلام می کنند.
و برای واردات ضایعات از هر نوع نیازی به تصمیم و اظهار نظر این کارگروه و یا کمیسیون ماده یک برای واردات و ترخیص نیست.
با تشکر از شما
ظاهرا تعرفه واردات ریل آهنی (بصورت نو) همان 5 درصد است (البته به غیر از ریل آسانسور که تعرفه 26 درصدی دارد)
مثل تعرفه واردات هر نوع ضایعات آهنی و سایر فلزهای رنگی و غیر رنگی (4 درصد حقوق ورودی و 1 درصد سود بازرگانی)
درسته ؟/
بله . قراضه و ضایعات نیز 5 درصدی هستند. فرق این دو بار هم این است که ارزش گمرکی که برای آنها در نظر می گیرند بسیار متفاوت است. یعنی یک ریل مستعمل که هنوز ضایعات حساب نمی شود با یک ریلی که به عنوان ضایعات و بلا استفاده می باشد از نظر ارزشی و مبنای محاسبه برای اخذ 5 درصد بسیار متفاوت است.
بله، قطعا ارزش دلاری آن کاملا فرق می کند، اگر برای ضایعات در حدود کیلویی 125 تومان محاسبه کنند ولی برای ریل نو و یا مستعمل با قابلیت کاربری مجدد حداقل 8 برابر و یا بیشتر از این خواهد بود (نسبت به ارزش ضایعات).
آیا در تماس با گمرکات، ارزش دلاری قابل محاسبه این دو را تلفنی اعلام می کنند؟
ظاهرا گمرک بر مبنای اظهار و یا پروفرما اینوایس محاسبه نمی کند و بر اساس قیمتهای خود محاسبه می کنندو این موضوع درسته؟؟
شرح کالا | ارزش گمرکی | کشور سازنده | برند کالا | مدل کالا | نوع خرید |
ریل آهن-هر تن | 5733.0 یوآن چین | روسیه | No Mark | New Steel Rail | CFR |
ریل راه آهن-هر تن | 724.0 یورو | روسیه | No Mark | Rail 60E1 | FOB |
ریل-هر تن | 5607.0 یوآن چین | چین | No Mark | Uic 60 Rail With25m Length Drilled And Marked | CFR |
ریل راه آهن-هر تن | 725.0 یورو | ترکیه | Kardamir | 49 E1 Rail 18m 49 | FOB |
ریل راه آهن-هر تن | 725.0 یورو | ترکیه | Kardamir | E1 Rail 18m 49 | CFR |
ریل راه آهن-هر تن | 725.0 یورو | ترکیه | Kardamir | E1 Rail 18m 49 | CFR |
ریل راه آهن-هر تن | 775.0 یورو | لیقوانی | Ferrotec Steel Llp | Railway Rail | CFR |
ریل راه آهن- هر تن | 775.0 یورو | لیقوانی | Ferrotec Steel Llp | Railway Rail | CFR |
ریل قطار-هر تن | 855.0 یورو | ایتالیا | No Mark | 49el Rails In Length Of 18 eter And Less | CFR |
ریل راه آهن-هر تن متریک | 810.0 یورو | ایتالیا | No Mark | Rails 60E1 | CFR |
سلام مجدد
آیا ترخیص این محموله ضایعات آهن، از همه گمرکات کشور مقدور است یا بر اساس دسته بندی که صورت گرفته اعمال می شود؟؟