افراد زیادی وجود دارند که مجوز و سرمایه در جهت واردات و صادرات را دارا می باشند ولی نمی دانند از کجا شروع کنند به هر متخصصی مراجعه می کنند آنها نیز فقط مطالعه قوانین واردات و صادرات را تجویز می کنند درحا لی که درد اینها شناخت تاجران بیرون از مرز و فرمول برقراری ارتباط است که متاسفانه تا حال در این مورد هیچگونه اطلاعاتی منتشر نگردیده است.
کسانی که وارد بازار تجارت خارجی می شوند حتما می بایستی اطلاعات اولیه و قوانین مربوطه را در مورد محموله صادراتی و یا وارداتی خودشان داشته باشند. علاوه بر آن تا صادر کننده و یا وارد کننده نتواند از هزینه های خود مطلع شود نمی تواند قیمت خوبی را به خریدار خود ارائه کند و ممکن است به جای منفعت حتی ضرر هم بکند.
در خصوص بازاریابی نیز برای صادرات می بایستی از روشهای زیر استفاده شود :
1- شرکت در نمایشگاههای بین المللی
2- معرفی شرکت و یا محصول در سایتهای خرید و فروش آنلاین خارجی
3- سفر به کشورهای همسایه و ایجاد رابطه مستقیم با فروشندگان و بازاریان کشور مقصد
بازاریابی دغدغه همه تاجران اعم از خارجی و داخلی است. بیشتر کسانی که الان در خصوص صادرات فعالیت می کنند از قدیم و به صورت فامیلی در آن کار وارد شده و اکنون شناخته شده هستند.
با سلام
در مورد سایتهای خرید وفروش آنلاین می خواستم بدونم که همه اونها حق اشتراک میخوان
آیا حتما باید پرداخت بشه؟؟؟
در صورت مثبت بودن پاسخ,
من که ویزا کارت ندارم چطور باید اقدام کنم؟
سلام دوستان عزیز
خیلی از کسانی که اطلاعی از واردات ندارند پیش خودشون اینطوری حساب میکنند و میگن خودروی وارداتی چقدر گرونه!
مثلا میگن خب یه هیوندای توسان 25000 دلار هست که میشه 82500000 به علاوه ی 55 درصد گمرکی که میشه 41 میلیون تومن که جمعا میشه 123000000 تومن و 10000000 تومن تبصره 13 و هزار شیوه ی حساب دیگر و..... که اشتباه هست
من پرطرفدار ترین خودروی وارداتی سال 92 را به صورت پلاک ملی محاسبه میکنم(هیوندای توسان)
دوستان عزیز گمرکات کشور کاری ندارند که شما توسان را چقدر خریداری کردید و خودشون یه قیمت دارند که اعلام میکنند(پرایس لیست) و نکته ی مهم دیگر اینکه محاسبات بر اساس ارز مرجع محاسبه میشه نه ارز ازاد
برای توسان 18595 دلار هست که میشه 18595*2557= 47500000تومان
هزینه بیمه هم میشه 5 هزارم که میشه 240 هزار تومن
جمع اینها میشه سیف کالا ...
حالا این مقدار 55 درصدش میشه حقوق گمرکی! که میشه 26 ملیون تومان
مجموع سیف کالا و گمرکی را 8 درصدش برا مالیات میرود که میشه 5900000تومن
پنج هزارم سیف کالا هم میره برا حلال احمر که میشه حدودا 250 هزار تومن
مجموع این سه هزینه میشه کل مبلغ پرداختی به گمرک و در پروانه گمرک درج میشود= 32150000تومن
و حالا میریم سراغ شماره گذاری و پلاک:
10 درصد سیف کالا میره برا عوارض گمرک که میشه 4775000تومان
خودروی فرسوده هم میشه 10 میلیون تومان
یسری خورده هزینه هم دارد از جمله عوارض خروج از گمرک 250 هزارتومن و هزینه اداره استاندارد و..... که بنده زیاد اطلاع ندارم و احتمالا 2 میل بیشتر نمیشه...
هزینه خرید خودرو هم هست که شدیدا پیشنهاد میکنم خودروی فول بخرید چون هزینه ترخیص و شماره گذاری اش هیچ تفاوتی با نیم فول یا بیسیک نمیکنه...
سوالی باشه درخدمتم در حد توان...
موفق باشید
پرایس لیست 2015 هیوندای ( البته یه مقدار از 2014 گرونتره که باید تو جدول چنچ کنید )
https://eplonline.ir/hyundai-2015-price-list
من یه ساینتی پیدا کردم که با وارد کردن مشخصات مبلغ گمرکی و محاسبه می کنه .
نکته : بعد از به دست آوردن مبلغ باید با پریس لیست مورد نظر جمع بشه
http://arvandplak.ir/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9