گفتگو

پرسش و مشکلات ثبت خروج از انبار در سامانه ی گمرک

(@admin)
عضو Admin
عضو شده: 4 سال قبل
ارسال‌: 4246
شروع کننده موضوع  
  • ورود پته ها را در سامانه انجام داده ام آیا نیاز به انجام کار دیگری در سامانه وجود دارد؟

بله.پس از ثبت پته ها،مقدار بار هر پته به موجودی انبار شما اضافه می گردد.هنگام خروج بار از انبار باید از طریق منوی”ثبت خروج بار از انبار” خروجی انبار را ثبت کرده تا از موجودی انبار کسر شود و بیجک خروجی صادر شود.

  • ثبت خروج کالا به چه علت باید انجام شود؟

با ثبت خروج کالا از انبار، موجودی انبار شما همواره عددی درست و قابل استناد خواهد بود همچنین باید برای بارهایی که قصد عبور از گلوگاههای نیروی انتظامی را دارند از طریق منوی” ثبت خروج از انبار” بیجک خروجی صادر گردد که شماره پته ی درج شده بر روی آن توسط نیروی انتظامی قابل استعلام است.

  • برای ثبت خروج بار از انبار باید از کدام یک از منوهای“ثبت خروج از انبار” ویا ” ثبت خروج برای بارهای داخل شهر” استفاده نمایم؟
در صورتیکه قرار است بار خروجی از گلوگاه های پلیس عبور نماید باید از منوی“ثبت خروج از انبار” خروج را ثبت نماییدتا پته ای با فرمت uwi که توسط نیروی انتظامی قابل استعلام می باشد به مقصد انبار جدید صادر شده و پرینتی از آن در اختیار راننده ی حامل قرار گیرد.
برای بارهایی که قرار است به انباری در داخل شهر انبار مبدا منتقل شود از منوی” ثبت خروج برای بارهای داخل شهر” استفاده نمایید. با ثبت خروجی از طریق این منو پته ی صادر شده قابل استعلام نخواهد بود و پرینتی صادر نمی شود بنابراین در صورت عبور این بار از گلوگاه ها قاچاق محسوب می شود.
  • خروج بار از انبار ما به صورت خرد و جزئی می باشد و ثبت آن ها به صورت تک به تک کار سخت و زمانگیری است آیا راهی برای حل مشکل وجود دارد؟

بله.در این حالت می توانید خروجی از انبار را به صورت کلی ثبت نمایید. اگر خریدار نیاز به بیجک خروجی ندارد می توانید هنگام ثبت خروجی شماره پلاک دلخواه را وارد نمایید تا خروج از انبار ثبت و ازموجودی انبار کسر گردد.

  • شرکت تولیدی هستیم و کالایی که به انبار ما وارد می شود به عنوان مواد اولیه در خط تولید استفاده می گردد.خروج کالا ها را چگونه ثبت کنیم؟
در حال حاضر برای شرکت های تولیدی نیازی به ثبت خروج کالا از انبار نیست.
  • هنگام ثبت خروج کالا از انبار، بعد از وارد کردن شماره ملی صاحب کالا و کد تعرفه مورد نظر با پیغام” این شماره ملی، کالایی با این شماره ندارد” مواجه می شوم.علت چیست؟

علت یکی از موارد زیر می باشد:
-کد ملی صاحب کالا را اشتباه وارد می کنید.
– کد تعرفه را اشتباه وارد می کنید.
– هنوز  ورود این تعرفه از صاحب کالای مورد نظر در انبار ثبت نشده است.

  • هنگام ایجاد پته خروجی در ثبت خروج از انبار با پیغام” خطای10002: این صاحب کالا به تعداد درخواستی از کالا **** در انبار شما ندارد.” مواجه می شوم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ایجاد پته خروجی بدین معناست که تعداد وارد شده برای خروج در فیلد”تعداد خروجی” بیشتر از تعداد موجودی صاحب کالا در انبار است.
برای بررسی و رفع این مشکل می توانید ازمنوی “گزارش موجودی صاحب کالا” استفاده نمایید.


   
نقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد