تعرفه واردات خودرو | شماره تعرفه | حقوق گمرکی | سود بازرگانی

سال 1401 : منتظر دستورالعمل وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نرخ تعرفه واردات خودرو طبق آیین نامه واردات خودرو مصوب مجلس در سال 1401 می باشد

مطالب ذیل مربوط به یادداشتهای فصل ۸۷ می باشد که در خصوص تعرفه واردات خودرو توضیح داده است :

خودروهای سواری از لحاظ تعرفه بندی به دو بخش تقسیم می شوند.

۱-      بخش اول : خودروهای با حجم موتور تا ۲۰۰۰ سی سی و کمتر ( بنزینی)

این خودروها مشمول ۴۰ درصد حقوق ورودی و ۸ درصد ارزش افزوده هستند .

۲- بخش دوم  خوروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی ( بنزینی )

این خودروها مشمول ۵۵% حقوق ورودی و ۸ درصد ارزش افزوده می باشد.

۳-      بخش سوم : خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۱ سی سی و بیشتر ( بنزینی)

مشمول ۷۵ % حقوق ورودی و ۸ درصد ارزش افزوده

قسمت دوم : خودروهای گازوئیلی ( دیزلی)

۱- بخش اول : خودروهایی با حجم موتور لغایت ۲۵۰۰ سی سی متر مکعب 

این خودروها مشمول ۳۲% حقوق ورودی و ۸ درصد ارزش افزوده

۲- بخش دوم : خودروهایی با حجم موتور ۲۵۰۱ سی سی و بیشتر

این خودروها مشول ۵۵ درصد ارزش افزوده و ۸ درصد ارزش افزوده می باشند.

تعرفهتوضیح و شرح کالاحقوق ورودی
8703اتومبیل های سواری و سایر وسایل نقلیه موتوری که اساساً برای حمل اشخاص طراحی شده اند (غیر از آنهایی که مشمول شماره 8702 می شوند) ، همچنین اتومبیل ها از نوع استیشن (Station Wagon) و اتومبیلهای کورسی (Racing cars).
00108703– وسایل نقلیه ای که مخصوصاً برای حرکت روی برف طراحی شده اند؛ وسایل نقلیه مخصوص حمل اشخاص در زمین گلف و همانند40
– سایر وسایل نقلیه، دارای موتور پیستونی درونسوز
تناوبی جرقه ای احتراقی:
00218703– – با حجم سیلندر تا 1000 سی سی40
228703– – با حجم سیلندر بیشتر از 1000 سی سی اما از 1500 سی سی بیشتر نباشد
10228703– – – آمبولانس32
20228703– – – از نوع هیبریدی4
90228703– – – سایر40
238703– با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سی سی اما از 3000 سی سی بیشتر نباشد
– – – با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سی سی تا 2500 سی سی
11238703– – – – آمبولانس32
12238703– – – – از نوع هیبریدی4
19238703– – – – سایر40
– – – با حجم سیلندر بیشتر از 2500 سی سی و کمتر از 3000 سی سی
21238703– – – – آمبولانس32
22238703– – – – هیبریدی4
29238703– – – – سایر75
248703– – با حجم سیلندر بیشتر از 3000 سی سی
10248703– – – آمبولانس32
20248703– – – از نوع هیبریدی4
90248703– – – سایر75
– سایر وسایل نقلیه، دارای موتور پیستونی درونسوز
تراکمی – احتراقی (دیزل یا نیمه دیزل)
318703– – با حجم سیلندری که از 1500 سی سی بیشتر نباشد
10318703– – – آمبولانس32
20318703– – – از نوع هیبریدی 4
90318703– – – سایر32
328703– – با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سی سی اما از 2500 سی سی بیشتر نباشد
10328703– – – آمبولانس32
20328703– – – از نوع هیبریدی4
90328703– – – سایر32
338703– – با حجم سیلندر بیشتر از 2500 سی سی
10338703– – – آمبولانس32
20338703– – – از نوع هیبریدی4
90338703– – – سایر55
908703– سایر
10908703– – – آمبولانس32
20908703– – – وسایل نقلیه دارای موتور الکتریکی4
90908703– – – سایر55


دیدگاه‌ها

  1. این همه آیین نامه ..این همه مشکلات ..‌‌

    گمرکات را مثل اروپا کنید
    کالا به انبار خریدار برود
    در اسلام اصلا گمرک نبوده
    !
    حدیث گمرکی هم از انبیاء و اولیاء پروردگار از ۶۰۰۰ هزار سال پیش نداریم
    رونق بازار و تولید در افسار این آیین نامه ها جز رکود و قاچاق و حسرت بیهوده و عقب ماندگی ثمره ای در سنوات گذشته نداشته …

    درآمد آنهم برای دولت اسلام و مسلمین بی برکت است

    برای التیام وضع فعلی کشور با دلار گران …از مجاری عقلانی
    ایجاب مینماید که گمرک منحل و صرفا ” کنترل امنیتی اجرا شود و همه اقلام ۲ سال آزاد شود و کلیه اقلام با ۵ ٪ بعنوان برقراری تسهیلات گمرکی اخذ شود
    میبینید که انشاءالله مملکت و بازار کالا و تولید به وفور و استقلال ملی کشور به مقام والایی میرسد و نرخ ارز هم تعدیل و تثبیت میشود ..

    این کتاب تعرفه تنزیل از ایادی اروپا است و آیا عاقلی دوی آن صحه میگذارد …؟ ول کنید این دام را تا کی گول اروپا می خورید..؟